Pressebilder

Hinweise zur Verwendung der Pressebilder

Der Download der Fotos ist passwortgeschützt. Haben Sie noch kein Passwort? Bitte registrieren Sie sich: zur Online-Registrierung

Bitte beachten Sie:
Das zur Verfügung gestellte Bildmaterial darf nur zu Pressezwecken im Rahmen aktueller Berichterstattung über diese Ausstellung (i.d.R. vier Wochen vor und vier Wochen nach, sowie während der Laufzeit der Ausstellung) und unter Hinweis auf das Copyright verwendet werden.

Bei Fragen wenden Sie sich bitte an:
Sven Bergmann
T +49 228 9171–205
F +49 228 9171–211

STATE OF THE ARTS
DIE VERSCHMELZUNG DER KÜNSTE

Pressebild state-of-the-arts-Buhlungu001.jpg

Simnikiwe Buhlungu
Rolling-A-Joint: Revisiting Spike Lee
2015
Video still
Courtesy of the artist

Pressebild state-of-the-arts-Buhlungu002.jpg

Simnikiwe Buhlungu
Rolling-A-Joint: Revisiting Spike Lee
2015
Video still
Courtesy of the artist

Pressebild state-of-the-arts-Buhlungu003.jpg

Simnikiwe Buhlungu
Rolling-A-Joint: Revisiting Spike Lee
2015
Video still
Courtesy of the artist

Pressebild state-of-the-arts-Buhlungu004.jpg

Simnikiwe Buhlungu
Rolling-A-Joint: Revisiting Spike Lee
2015
Video still
Courtesy of the artist

 

Pressebild state-of-the-arts-erciyas01.jpg

Begüm Erciyas
Voicing Pieces, 2016
© Bea Borgers

Pressebild state-of-the-arts-erciyas02.jpg

Begüm Erciyas
Voicing Pieces, 2016
© Bea Borgers

Pressebild state-of-the-arts-erciyas03.jpg

Begüm Erciyas
Voicing Pieces, 2016
© Bea Borgers

Pressebild state-of-the-arts-Falsnaes01.jpg

Christian Falsnaes
FORCE
Installation view
Kunstmuseen Krefeld - Kaiser Wilhelm Museum, 2018
Foto: Volker Döhne
Courtesy the artist and PSM, Berlin

Pressebild state-of-the-arts-Falsnaes02.jpg

Christian Falsnaes
FORCE
Installation view
Kunstmuseen Krefeld - Kaiser Wilhelm Museum, 2018
Foto: Volker Döhne
Courtesy the artist and PSM, Berlin

Pressebild state-of-the-arts-Falsnaes03.jpg

Christian Falsnaes
FORCE
Installation view
Kunstmuseen Krefeld - Kaiser Wilhelm Museum, 2018
Foto: Volker Döhne
Courtesy the artist and PSM, Berlin

Pressebild state-of-the-arts-gonon01.jpg

Gisèle Gonon
Work With Us, 2018
© Sebastian Eggler

Pressebild state-of-the-arts-gonon02.jpg

Gisèle Gonon
Work With Us, 2018
© Sebastian Eggler

Pressebild state-of-the-arts-gonon03.jpg

Gisèle Gonon
Work With Us, 2018
© Sebastian Eggler

Pressebild state-of-the-arts-lewis01.jpg

Isabel Lewis
33 Bienal de Säo Paulo,
Practices of Attention Symposium

© Pedro Ferreira

Pressebild state-of-the-arts-monosov01.jpg

Rachel Monosov
The Blind Leader
Courtesy of the artist and Catinca Tabacaru Gallery

Pressebild state-of-the-arts-monosov02.jpg

Rachel Monosov
The Blind Leader
Courtesy of the artist and Catinca Tabacaru Gallery

Pressebild state-of-the-arts-monosov03.jpg

Rachel Monosov
The Blind Leader
Courtesy of the artist and Catinca Tabacaru Gallery

Pressebild state-of-the-arts-monosov04.jpg

Rachel Monosov
The Blind Leader
Courtesy of the artist and Catinca Tabacaru Gallery
Foto: David Plas

Pressebild state-of-the-arts-prouvost01.jpg

Laure Prouvost
Metal Man and Metal Woman – In reflection we rest
courtesy the artist and carlier | gebauer, Berlin/Madrid.

Pressebild state-of-the-arts-prouvost02.jpg

Laure Prouvost
Metal Man – Where do we go
courtesy the artist and carlier | gebauer, Berlin/Madrid.

Pressebild state-of-the-arts-prouvost03.jpg

Laure Prouvost
Metal Man – Where do we go
courtesy the artist and carlier | gebauer, Berlin/Madrid.

Pressebild state-of-the-arts-prouvost04.jpg

Laure Prouvost
Metal Man – Where do we go
courtesy the artist and carlier | gebauer, Berlin/Madrid.

Pressebild state-of-the-arts-shrigley01.jpg

David Shrigley
‘The Artist’, 2014
Three robots, motor, and wig. Dimensions variable
© David Shrigley. Courtesy Stephen Friedman Gallery, London.

 

Pressebild state-of-the-arts-shrigley02.jpg

David Shrigley
‘The Artist’, 2014
Three robots, motor, and wig. Dimensions variable
© David Shrigley. Courtesy Stephen Friedman Gallery, London.

Pressebild state-of-the-arts-shrigley03.jpg

David Shrigley
‘The Artist’, 2014
Three robots, motor, and wig. Dimensions variable
© David Shrigley. Courtesy Stephen Friedman Gallery, London.

Pressebild state-of-the-arts-turato-a055bV2.jpg

Nora Turato
Ausstellungsansicht, Sammlung Philara, Düsseldorf
Courtesy of the artist; LambdaLambdaLambda, Pristina & Galerie Gregor Staiger, Zurich
Photo: Paul Schöpfer

Pressebild state-of-the-arts-turato-c069.jpg

Nora Turato
Ausstellungsansicht, Sammlung Philara, Düsseldorf
Courtesy of the artist; LambdaLambdaLambda, Pristina & Galerie Gregor Staiger, Zurich
Photo: Paul Schöpfer

Pressebild state-of-the-arts-turato-a087.jpg

Nora Turato
When did your mind begin to turn on itself? (detail)
2020
Vitreous enamel on steel, four elements 192.5 x 242 cm
Courtesy of the artist; LambdaLambdaLambda, Pristina & Galerie Gregor Staiger, Zurich
Photo: Paul Schöpfer

 

Pressebild state-of-the-arts-turato-c178b.jpg

Nora Turato
It’s good to be critical, even better to be on point / no one cared who i was until i put on the ball gag (detail)
2020
Wall painting
499 x 1.645 cm
Courtesy of the artist; LambdaLambdaLambda, Pristina & Galerie Gregor Staiger, Zurich
Photo: Paul Schöpfer

Pressebild state-of-the-arts-verhoeven01.jpg

Dries Verhoeven
Songs for Thomas Piketty, 2020
© Willem Popelier
Portrait: © Polina Nazarova, 2019

Pressebild state-of-the-arts-verhoeven02.jpg

Dries Verhoeven
Songs for Thomas Piketty, 2020
© Willem Popelier

Pressebild state-of-the-arts-verhoeven03.jpg

Dries Verhoeven
Songs for Thomas Piketty, 2020
© Willem Popelier

 

Pressebild state-of-the-arts-Weinberger01.jpg

Hannah Weinberger,
we didn’t want to leave, 2019
Portrait
© Matilda Olmi
Courtesy of the artist and Fitzpatrick, Paris

Pressebild state-of-the-arts-Weinberger02.jpg

Hannah Weinberger,
we didn’t want to leave, 2019
Installation view Centre d’Art Contemporain Genève
© Matilda Olmi
Courtesy of the artist and Fitzpatrick, Paris

Pressebild state-of-the-arts-Weinberger03.jpg

Hannah Weinberger,
we didn’t want to leave, 2019
Installation view Centre d’Art Contemporain Genève
© Matilda Olmi
Courtesy of the artist and Fitzpatrick, Paris

Quellennachweise anzeigen

Kunst- und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland

Museumsmeile Bonn
Helmut-Kohl-Allee 4
53113 Bonn
T +49 228 9171–200

Öffnungszeiten

Montags geschlossen
Dienstag und Mittwoch, 10 bis 21 Uhr
Donnerstag bis Sonntag, 10 bis 19 Uhr
(und an allen Feiertagen, auch denen,
die auf einen Montag fallen)

Gefördert durch